سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستور پخت خوشمزه و کامل از درست کردن تاس کباب با به

آموزش ساده طرز تهیه تاس کباب خوشمزه و مقوی با گوشت و به

تاس کباب با گوشت , طرز تهیه تاس کباب , تاس کباب به

در ادامه آشپزی های موجود در سایت امروز برای طرز تهیه یک غذای مقوی و ساده به نام تاس کباب را قرار داده ایم. شما می توانید این غذا خوشمزه را با گوشت و به در منزل درست کرده و همراه با خانواده خود نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

گوشت سردست یا ران بدون استخوان ==> 350 گرم
سیب زمینی ==> 250 گرم
به ==> 250 گرم
آلو خشک ==> 250 گرم
روغن ==> به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ==> یک قاشق سوپخوری
گرد غوره ( در صورت تمایل ) ==> 2تا3 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و ادویه ==> به مقدار لازم

تاس کباب با گوشت , طرز تهیه تاس کباب , تاس کباب به

طرز تهیه تاس کباب

برای تهیه تاس کباب در ابتدا آلو را می شوییم و خیس می کنیم و پیاز را پوست می کنیم و به صورت حلقه ها خرد می کنیم. به را پوست می گیریم و به اندازه پرهای پرتقال ورقه ورقه می بریم ، سیب زمینی را نیز پوست می کنیم و حلقه حلقه می کنیم و گوشت را نیز به شکل ورقه تکه تکه می نمائیم ( تقریباً به طول و عرض دو بند انگشت )

قابلمه ای که گنجایش تمام این مواد را داشته باشد آماده می سازیم و دو قاشق روغن ته آن می ریزیم و دو ردیف پیاز ته قابلمه و یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به می گذاریم ، در صورت مصرف گرد غوره آن را با کمی نمک و فلفل و ادویه مخلوط می کنیم و کمی روی این مواد می پاشیم و یکی دو قاشق روغن می ریزیم و به همین ترتیب بار دیگر ردیف های پیاز و گوشت و سایر مواد را در ظرف قرار می دهیم بدون اینکه سیب زمینی را داخل مواد بچینیم ،آنگاه نصف لیوان آب در قابلمه می ریزیم و در آن را می بندیم و ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم تا تمام مواد کاملاً بپزد .

سیب زمینی را در آخر کار روی تاس کباب می ریزیم و رب گوجه فرنگی را نیز در نصف لیوان آب حل می کنیم و داخل تاس کباب می ریزیم و می گذاریم تا سیب زمینی نیز با حرارت ملایم بپزد ولی له نشود . باید تاس کباب بعد از پخته شدن آب نداشته باشد به روغن بیافتد . در موقع کشیدن در دیس دقت می کنیم تاس کباب را با کفگیر پهنی که مواد مخلوط و له نکند بکشیم بعد هم به شکل زیبا آن را تزیین می کنیم.

 

تاس کباب به